CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday 5 March 2008

ANtara tajuk2 akhbar menarik mengenai PRU-12 dan KEmpen PRU12

Pembatalan dakwat kekal: Adakah polis lemah dan lembik?

Abdul Halim Mohd Rashid
Wed | Mar 05, 08 | 5:41:07 am MYT

KOTA BHARU, 5 Mac (Hrkh) - Pemuda PAS menyifatkan tindakan polis dan Peguam Negara menasihatkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan cadangan menggunakan tanda dakwat kekal di kuku atau jari tangan pengundi pada pilihan raya umum Sabtu ini membuktikan kedua-dua pihak tidak mempunyai kesungguhan untuk memastikan pilihan raya yang adil dan bersih.

"(Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul) Rashid (Abdul Rahman) mendakwa keputusan itu dibuat berasaskan nasihat dari segi perundangan serta aspek ketenteraman dan keselamatan awam. Ia bermakna keputusan itu dibuat berdasarkan nasihat polis dan Peguam Negara.

BN perguna mat rempit untuk burukkan imej pembangkang
Salmiyah Harun
Tue | Mar 04, 08 | 4:11:12 pm MYT

KUALA LUMPUR, 4 Mac (Hrkh) - Berbagai-bagai cara akan digunakan oleh Barisan Nasional (BN) untuk menghalang sokongan rakyat kepada pembangkang dalam pilihan raya kali ini termasu melakukan propaganda saat akhir untuk memburuk-burukkan imej PAS dan KeADILan di kalangan pengundi.

TASEK GELUGOR, 4 Mac (Hrkh) -Kalau dikatakan 'Islam Hadhari' ajaran sesat, melenting pimpinan Umno. Tetapi sekeping gambar yang dirakamkan ini sudah cukup untuk menjelaskan segalanya betapa Umno-BN tolak Islam.

Bagi mereka, Islam bukan ajaran dan pegangan hidup. Jika bukan Islam, siapakah mereka ini (Umno)? Apakah Islam Hadhari diiktiraf sebagai agama baru menggantikan Islam? Khalayak pembaca, terutama pengundi dan rakyat serta orang-orang Islam di negara ini lihatlah sendiri sandiwara yang cuba dimainkan oleh Umno.

Banner yang terpampang berhampiran Pejabat Umno Bahagian Tasek Gelugor dan di tepi jalan di Teluk Air Tawar, Butterworth menjelaskan siapakah ahli-ahli parti pimpinan Presiden Umno, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Umno dan Barisan Nasional (BN) sah ketandusan idea apabila terpaksa menulis banner 'Pergi Jahanam dengan Islam', 'Hidup Melayu' serta melukis gambar seekor khinzir bertentangan dengan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

0 comments: