CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday 10 July 2007

Dulu Sure skang JomHeboh

assalamualaikum.

sekali pandang mmg majlis@program sebegini nampak ok..tp setelah ia diharamkan oleh Sahibul Samahah Dato' Dr Haron Sani, Mufti Perak,kita pasti tertnya-tnya..kenapa beliau berpendapat sedemikian??apakah yg menjadi Sure Heboh diharamkan dlm Islam??malah ade plakk yg mempersoalkan kenapa mufti sorang ni??da tak de keje lain ke??mcm2 pulak mufti sebagai yg org yg expert dlm bidangnya dituduh dan diperlekehkan...mungkin inilah die masyarakat skang..



setelah beliau mgumumkan perkara tersebut, TV3 sbgai penganjur telah hampir-hampir mengulung tikar SureHebohnya..tp belum sempat pihak terbabit berbuat demikian,ade pulak surat sokongan dari beberapa pihak yg membenarkan kembali SureHeboh dan menidakkan kenyataan Mufti Perak..pantas pihak TV3 kira ini mcm 'green light' la...dan tak lama lepas tu nama pun tukar cm kite tgk ari ni..JomHeboh dgn iklan di kaca TV hampir setiap masa yg mempamerkan program tu cm best sgt..




bak kata pepatah "mcm2 ada!"...itulah yg boleh digambarkan apa yg ada pada program anjuran TV ini..hinggalah karoke pun disertai oleh wanita bergelar ibu sampai la ke anak2 kecil..waduh.sedih2..tp ada plak org kate program ni elok,,ptg ade ceramah agama AlKuliyyah..kan elok tu..tp belah malamnya ade ape tuan??jwb le sendiri..benda kalo dan cmpur antara makanan dengan nasjis ape jadi??masih sanggup makan??samelah..halal + haram takkan jadi halam..tp ia jadi haram..

atas kefahaman inilah baru2 ini beberapa org pemuda yg ingin menyampaikan info dan kesedaran kepada org yg hadir JomHeboh..tp telah ditangkap oleh pihak keselamatan program tersebut..kemudian dibawa ke balai polis utk soal siasat..apakah kesalahan mereka??menutup periuk nasi penganjur yg begitu gah itu??atau cuba memporak perandakan masyarakat??

inilah kata2 pemuda berjiwa kental ini, "Kami hanya mengedar risalah menyarankan etika hiburan yang dibolehkan dalam Islam. Lagipun pihak polis langsung tidak menghalang kerana isinya bukan berbau hasutan cuma sekadar menerangkan etika hiburan yang dibenarkan melainkan pihak keselamatan Jomheboh saja "..


"Kami hanya mahu memberikan pendidikan kepada rakyat terutamanya berkaitan etika hiburan yang dibenarkan kerana Jomheboh tidak mengandungi nilai-nilai murni ke arah melahirkan generasi yang cerdik minda dan bertamadun," tambah mereka lagi..

mereka yg terbabit akan dihadapkan di mahkamah 8 ogos 07 ni utk pendakwaan...apa yg diharapkan kita semua sama2lah berdoa semoga apa yg dilakukan beberapa kerat pemuda ini akan menghasilkan suatu impak yg besar kepada umat Islam seluruhnya di masa hadapan dan semoga mereka dilepaskan dari sabitan di mahkamah..amin

2 comments:

alonq_exe said...

ada orang kena tahan ye? tatau pulak. ape2pun, sy pun tak pernah pergi ke Sure Heboh.

-Qamarus

nasa said...

erm2..ade yg kne tahan..dan sekarang di bawa ke mahkamah dan terpaksa diikat jamin..walaupun mereka melakukan kerja atas dasar Islam..